Waar gewerkt wordt, gaat ook wel eens iets mis. Zo kan het incidenteel gebeuren dat een nieuw toestel onverwacht een foutmelding geeft of dat de installateur tegen een probleem aanloopt waar hij zelf niet uitkomt. In zulke gevallen staan de servicemonteurs van Remeha klaar om een snelle oplossing voor het probleem te verzorgen. Bij een installatieopdracht in een luxe woning in Amsterdam verhielp Remeha’s servicemonteur zelfs meer dan het probleem waarvoor zijn hulp was ingeroepen.

lres_web_pjf_1011.jpg

PROJECT IN BEELD

Service die verder gaat 

dan de vraag

Pijl: Volgende scene (copy)

08

Project in beeld: Service die verder gaat dan de vraag













Snelle respons

Op basis van het gevraagde vermogen voor de verwarming en productie van warm tapwater berekende de calculator van Schermer Installatietechniek in overleg met hun contactpersoon bij Remeha welke toestellen het meest geschikt waren voor de woning. De calculator koos voor de Quinta Ace 65 en een CWH Ace 230/201 boiler van Remeha. “Bij de installatie van de toestellen gaf de boiler een foutmelding”, vertelt Antonie. “Omdat onze monteurs de storing niet konden verhelpen, namen we contact op met de Remeha servicedienst. Zij zorgde ervoor dat nog dezelfde dag een servicemonteur langs kwam om naar het probleem te kijken.”

Next

Toen in de luxe woning een van de boilers voor de warmwatervoorziening defect ging, koos de bewoner ervoor ook de andere boiler en de cv-ketel te vernieuwen. “De klant wilde uiteraard dat de boilers en cv-ketel zo snel mogelijk zouden worden vervangen”, zegt service-coördinator Daan Antonie, die namens installatiebedrijf Schermer Installatietechniek bij het project betrokken was. “Het was daarom erg fijn dat de servicemonteur van Remeha zeer snel kon schakelen toen één van de nieuwe toestellen bij de installatie een foutmelding gaf.”

quinta_ace_detail_zwa...
quinta_ace_detail_zwa... (copy)

Extra ondersteuning

De servicemonteur die nog dezelfde dag de defecte boiler onderzocht, was Henk Verhoef van Remeha. “De oorzaak van de storing bleek een kapotte ventilator te zijn”, zegt Verhoef. “Omdat ik dat specifieke onderdeel niet in de bus op voorraad had, moesten we deze bestellen in Apeldoorn. Om toch de vaart erin te houden, besloten we om deze met een koerier naar het adres te laten vervoeren, zodat het onderdeel de volgende dag aankwam. Hierdoor kon ik het onderdeel snel vervangen en werkte de boiler weer naar behoren.” Na de reparatie van de boiler ging Verhoef niet meteen weg: “Ik merkte dat de installateur van Schermer Installatietechniek nog wat vragen had over het inregelen en aansluiten van de cv-ketel met extra installatiepomp. Daarom besloot ik nog even te blijven en hem daarmee te helpen. Ik heb de kennis in huis om de installateur te assisteren en ik was toch al op locatie. Zo sloten we de installaties samen aan. Hierdoor had de klant na de reparatie al snel weer de beschikking over een comfortabel binnenklimaat en warm tapwater.”

photo-2020-10-21-13-0...
photo-2020-10-21-13-0... (copy)
lisa-klein-klouwenberg-web.jpg

Meer weten?

Wil je meer weten over dit project of over wat Remeha kan betekenen op jouw weg naar duurzaamheid in de utiliteit? Neem dan snel contact op met Lisa

Waardering voor service

Antonie is erg te spreken over het optreden van de servicemonteur van Remeha. “De mensen van de servicedienst hielden echt de wind in de zeilen van dit project, waardoor we de opdracht zo snel mogelijk konden afronden. De servicemonteur was snel, accuraat en we waarderen enorm dat hij na het oplossen van het oorspronkelijke probleem ons ook heeft geholpen met de uitdagingen die onze installateur ondervond. Dat was technisch gezien niet zijn taak, maar hij hielp ons zo wel om de installaties sneller aan te sluiten. Tegelijker gaf hij de installateur daarmee een stukje ‘on-the-job training’. service met een hoofdletter ‘S’.”

lisa-klein-klouwenberg-web.jpg

Meer weten?

Wil je meer weten over dit project of over wat Remeha kan betekenen op jouw weg naar duurzaamheid in de utiliteit? Neem dan snel contact met ons op!